Search this blog and partner sites

Wednesday, March 5, 2014

Cui ii plac creditele?

O intrebare de doi lei: cui ii plac creditele?

Pe o parte, avem nevoie de lucruri, si uneori nu avem toti banii jos. Daca e vorba de chestiuni mai grave, ca de pilda o casa, ba chiar si un apartament, atunci pentru cei mai multi dintre noi este chiar imposibil sa avem banii jos.

Pe de alta parte, daca strangem ban pe ban, pentru cate ceva, si tragem de noi si facem economii, cand vine momentul sa luam ce doream deja mai mult ca sigur ne incearca indoieli: "oare chiar am nevoie de asa ceva? ca doar am tras ca un caine sa strang leii astia..".

Adevarul este ca de foarte multe ori nu avem nevoie cu adevarat de respectivele lucruri. Dar ne-ar placea tare mult sa le avem !

Deci pentru ce naiba ne trebuie sa imprumutam bani? O casa a noastra? E bine sa o ai. In primul rand pentru ca E A TA. In al doilea rnad, pentru ca altfel e cam nasol: e aproape imposibil sa poti inchiria o locuinta si sa stii ca faci ce vrei, cat vrei, ca nu te da nimeni afara ca vrea sa vanda, sau ca s-a marit prea mult chiria...

Ne trebuie un credit ca sa ne luam ultimul racnet de telefon? Eu nu as face asta nici mort, dar mie ce-mi mai pasa? Eu tin un htc one s in sertar, e primit, si folosesc tot nokia al meu drag, care nu e smartphone dar are si butoane, si touch screen. Deci altceva nu-mi trebuie. Dar ce ma fac in cativa ani, cand ala micu' o sa AIBA NEVOIE de cel mai tare telefon, ca sa fie in rand cu gashca, sau sa nu rada vreo fata de el? Daca n-o sa am banii jos.. o sa trebuiasca sa ma duc sa imprumut.

Ca tara, in Europa, suntem printre ultimii ca numar si valoare la credite. Adica ne imprumutam cel mai putin. Si totusi, in Romania de astazi 900.000 de oameni cu venit sub media pe economie au cel putin un credit in derulare. Cei mai multi dintre acestia au credite de nevoi personale, sau de consum. Si asta doar la banci. Mai sunt si zeci de mii sau sute de mii cu bani luati de la IFN-uri. Pentru ce ne imprumutam? Laptop? Lcd sau plasma? Frigider, masina de spalat. Factura la intretinere dintr-o iarna grea. Nunta. Incepe copilul scoala.

Groaznic, pentru ce ne imprumutam noi. Si normal, cand o faci astfel, e sa nu prea iti placa creditele...

Deci cred ca nimanui nu ii plac creditele, asa in general, la noi in tara asta. Cu atat mai mult, ar fi bine sa fin mai atenti inainte de a le lua, ca de luat, toti luam pana la urma. Am dezvoltat un site amplu de informatii si comparatii pentru credite bancare: www.credite-bancare.net.

Il tinem la zi, astfel incat cel putin o data pe saptamana sa aducem orice noutati s-ar gasi. Si ne intereseaza parerea voastra. Va astept

No comments:

Post a Comment